배경 및 사업계획

국제 논스크립트 콘텐츠 협회
International Non-Scripted Content Association

국제 논스크립트 콘텐츠 협회는 연구진, 콘텐츠 산업 종사자님들과 함께 합니다.
사회 실험적 리얼리티 콘텐츠 기획 개발은 물론, 전문 저널을 통한 산학 지식 공유, 그리고 글로벌 프리미엄 네트워크가 함께 하는 국제 행사를 개최하고자 합니다.

INSCA, in collaboration with researchers and professionals in the content industry, strives to pioneer the planning and development of social/experimental reality content.
INSCA is dedicated to promoting the dissemination of knowledge form both academia and industry through esteemed scholarly journals and aims to establish a robust global network by organizing international events.

Non-Scripted Content란?

정형화된 스크립트가 필요하지 않은 모든 콘텐츠에 대한 포괄적인 용어를 의미합니다.

What is non-scripted content?

"Non-Scripted Content" is an umbrella term that refers to all types of content that does not require a script with fixed format.

Non-Scripted Content 장르

유튜브 & 틱톡(쇼츠 콘텐츠),예능 버라이어티, 리얼리티쇼, 데이팅쇼, 게임쇼, 메이크오버쇼, 팩츄얼(다큐 + 드라마), 다큐멘터리

What is non-scripted content?

YouTube & TikTok (Short-form Content), Entertainment Variety Shows, Reality Shows, Dating Shows, Game Shows, Makeover Shows, Factual (Documentary + Drama), Documentaries

Non-scripted Content
영화나 드라마와 같은 정형화된 스크립트에 전적으로 의존하는 콘텐츠와의 구분을 위해
1999년 북미·유럽 방송업계에서 사용하기 시작한 용어

Non-Scripted Content ?
"Non-Scripted Content" is a term that was first used in 1999 in the North American and European broadcasting industries to distinguish it from content that relies entirely on structured scripts, such as movies and dramas

설립배경

Non-scripted Content는 리얼리티에 기반한 콘텐츠를 지칭하는 포괄적 용어로서 Big Brother(1999), Survivor(2000) 등의 리얼리티쇼가 초기의 대표적인 Non-scripted Content 성공작 입니다.
한국에서는 아빠 어디가, 런닝맨, 복면가왕, 너의 목소리가 보여 등이 대표적으로 해외에 포맷 수출된 Non-scripted Content 입니다. 현재 이 분야는 리얼 버라이어티, 게임 쇼, 토크쇼 뿐만 아니라, 메타버스, 모션캡쳐, AR, VR 등 여러 가지 최신 기술이 융합된 쇼의 형태로 무한하게 진화 중입니다.

본 협회는 학술적 연구를 바탕으로 Non-scripted Content 질적 향상과 사회 일반의 이익에 기여하기 위하여 설립된 단체로서, 국제교류 확대와 Non-scripted Content 제작 원리 및 유통·수용 현황 제반에 관한 인문학·사회과학적 연구의 진전을 목표로 합니다.
또한 본 협회는 국제 학술 논문지 발간, 정기적인 포럼 및 학술대회 개최, 어워드 시상, 포맷 피칭 행사 및 포맷 마켓 개최 등의 사업을 펼칩니다.

Non-scripted Contentis a comprehensive term referring to reality-based content. Early examples like 'Big Brother' (1999) and 'Survivor' (2000) played a crucial role in the success and popularity of this genre.
'Dad! Where Are We Going?', 'Running Man', 'The Masked Singer', and 'I Can See Your Voice' are representative Korean non-scripted content shows that have made their marks through format exportation in the world market. In addition to the already existing format of real variety shows, game shows, and talk shows, this content is evolving infinitely into a new form that merges with cutting-edge technologies such as metaverse, motion capture, virtual reality (VR), and augmented reality (AR).

INSCA (the International Non-Scripted Content Association) was founded with the aim of making qualitative improvements in non-scripted content and contributing to the public good through academic research. The association focuses on expanding global networking and conducting advanced research in humanities and social sciences related to the production, distribution, and reception of non-scripted content. INSCA engages in various activities such as publishing international academic journals, hosting regular forums and academic conferences, organizing award events, and facilitating pitching sessions and format markets.

GOALS & DIRECTIONS
사업개요 및 방향
INSCA BUSINESS PLAN
01

JOURNAL

저널 & 학술지 Journal & Academic journal

국제 논스크립트 콘텐츠 저널 및 학술지 정기적 발간

Regular publication of International Non-Scripted Content Journals & Academic Research Journals

02

FORUM

포럼 개최 Organizing a forum

논스크립트 관련 명사 초청 강연 및 트랜드 분석, 방향성 제시

Forum featuring guest lectures on Non-Scripted Content, trend analysis, and guidance on future directions in the field

03

MARKET &
FESTIVAL

마켓 & 페스티벌 MARKET & FESTIVAL

국제 논스크립트 콘텐츠 페스티벌, 어워드, 피칭 행사, 마켓 개최

International Non-Scripted Content Festival, format pitching & market events

04

GLOBAL

글로벌 네트워크 Global Network

국제 논스크립트 콘텐츠 페스티벌, 네트워크 구축

Establishing a global network through international Non-Scripted Content festivals

목적 사업
BUSINESS LINE

01

국내외 논스크립트 콘텐츠 교류 촉진 및 공동 사업 추진을 위한 국제 행사 개최

Organizing international events to promote the exchanges of ideas and joint business of Non-Scripted Content domestically and internationally

02

논스크립트 콘텐츠 관련 산업 및 창작 활동 진흥을 위한 교육 및 저널, 등재 학술지 발간

Publishing journals (including indexed academic journal) and providing education for the promotion of creative activities in Non-Scripted Content industry and its relevant area

03

논스크립트 콘텐츠 관련 정기적 포럼 및 학술대회 개최

Hosting regular forums and academic conferences on Non-Scripted Content

04

논스크립트 콘텐츠 관련 정책 연구 및 제안, 동향 조사, 법률 제정 건의, 정부 협력 사업

Regarding non-scripted content : policy study & suggestion, trend analysis, proposal for legislation, and collaboration with the government

05

논스크립트 콘텐츠 창작 및 제작 환경의 글로벌 커뮤니티화

Global community-building for the creation and production of Non-Scripted Content

06

기타 본 협회의 목적 달성에 필요한 사업

Other necessary activities to achieve the goals of the association

세부 사업
MAIN BUSINESS PLAN

국제 논스크립트 콘텐츠 저널 및 학술지 발간 KCI & SCOPUS 등재 목표

Publication of INSCA journals aiming to be listed in KCI & SCOPUS

국제 논스크립트 콘텐츠 포럼, 학술대회 개최

Hosting international forums and academic conferences on non-scripted content

국제 논스크립트 콘텐츠 페스티벌 및 어워드 개최

Hosting an international non-scripted content festival and awards

국제 논스립트 포맷 크리에이터 아카데미 운영: 명사 초청 강연, 트랜드 분석 및 방향성 제시

Operating an international Non-Scripted Content format creator academy: featuring guest lectures, trend analysis, suggesting further directions

국제 논스크립트 콘텐츠 마켓 개최: 피칭 대회, 글로벌 네트워크 구축

Hosting an international non-scripted content market: pitching competitions and global networking